mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

آموزش کامل فال قهوه

از زمان های گذشته مردم علاقه مند بودند که آینده را پیش بینی کنند لذا برای این منظور اقوام مختلف علوم متنوعی را خلق کرده اند مانند ستاره شناسی ، تعبیر خواب ، طالع بینی ، فال قهوه ، روانشناسی رنگها ، کف بینی ، عدد شناسی ، تاروت وئی جینگ و غیره کهت عداد این قبیل پیشگویی ها  کم هم نیستند. فال قهوه هم یکی از این علوم به شمار می رود و معایب و مزایا زیر را دارد : مسلم است که از لحاظ پیش گویی هر گز نمی توان از فال قهوه انتظار مثلا تعبیر خواب را داشت و لی فال قهوه را میتوان هر روز و هر لحظه به دلخواه گرفت و جالب اینکه هر بار هر فنجان بردارنده حالت روحی همان لحظه است که شما دارید و بجز یک سری احتمالات ثابت که گویای حالات و روحیات طرف است ، میتوان برای هر نوع تصمیم گیری و یا هر برنامه ای که تدوین یافته فالی گرفت و از کم و کیف آن اطلاعاتی بدست آورد.  فال قهوه در عین حال برای بسیاری افراد جنبه تفریح و سرگرمی دارد.


 

آموزش گرفتن فال قهوه

تاریخچه فال قهوهفال قهوه به معنای خواندن و تفسیر نشانه های بازمانده قهوه در فنجان، ریشه در هنر تفسیر تفاله چای در چین باستان و راهبان چینی دارد. چای که در اصل نوشیدنی راهبان بود، در فنجان هایی زنگوله شکل نوشیده میشد . قبل از اینکه فال چای در میان این راهبان مرسوم شود، آنها با بررسی نقوش ایجاد شده در قسمت داخلی زنگوله های معبد به پیش بینی اینده میپرداختند و بعدها فرم زنگوله را برای فنجانهای بدون دسته چای خوری به کار بردند. این شیوه پیشگویی بعدها در نزد اعراب و با استفاده از تفاله قهوه مرسوم شد. دانه قهوه برای اولین بار توسط اعراب و در حدود سال ۶۰۰ میلادی کشف شد و کاشتن و نوشیدن آن تا صدها سال جزو اسرار این قوم بود. اعراب در ابتدا قهوه را بدون برشته کردن و به صورت سبز دم میکردند که یک نوشیدنی رقیق مانند چای از آن حاصل میشد. در اواخر قرن ۱۳ میلادی آنها ابتدا قهوه را بو داده، آسیاب میکردند و سپس دم کرده آنرا مینوشیدند. مرکز کشت قهوه در یمن بود و کم کم استفاده از آن در سراسر شبه جزیره عربستان رواج یافت و بعدها توسط حکام عثمانی به ترکیه رسید.

فال قهوه چگونه است؟

فال قهوه، خواندن و تفسیر نشانه ها توسط واسطه ای است که از قهوه مانند گوی بلورین فالگیرهای کولی استفاده میکند. قهوه ترک آسیاب شده بیش از هر نوع قهوه دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و روند اجرای پیشگویی در همه جای دنیا یکسان است. ابتدا قهوه نوشیده میشود و فنجان محتوی تفاله قهوه با آداب خاصی بر روی نعلبکی برگردانده میشود و پس از خشک شدن ، مورد مطالعه فالگیر قرار میگیرد. اشکالی که بر دیواره فنجان تشکیل شده اند تشخیص داده شده و تفسیر میشوند و هر کس با کمی تمرین و تمرکز و با آزاد گذاشتن ناخودآگاه خود میتواند این اشکال را به خوبی تعبیر نماید.

درست کردن قهوه مورد نیاز برای گرفتن فال قهوه
برای شروع به یک قهوه جوش و تعدادی فنجان چینی سفید رنگ احتیاج دارید. در ابتدا بد نیست توضیحی کوتاه در مورد طرز تهیه قهوه مناسب برای فال داشته باشیم. آب را بجوشانید و برای هر ۲ فنجان به اندازه یک قاشق غذا خوری قهوه به آب اضافه کنید و مجددا اندکی بجوشانید که ذرات قهوه شناور نشوند و سپس بدون استفاده از صافی در فنجان بریزید و اگر در فنجان به اندازه کافی قهوه وجود ندارد که بتواند ته آن را بپوشاند, می توانید از قهوه جوش به اندازه یک قاشق قهوه به آن اضافه کنید.

نحوه نیت کردن و گرفتن فال قهوهنیت کنید و پس از نوشیدن قهوه نعلبکی را روی فنجان گذاشته و آرام برگردانید. چند دقیقه بعد فال شما ظاهر می شود.شما می توانید ازروی فنجان یا نعلبکی فال خود را بخوانید.فنجان را روی دست راست خود بگیرید با قطر فرضی آنرا به ۴ بخش تقسیم کنید حال هر تکه شامل علائم نمادینی است که می توانید آنها را با سمبلهای مصور این سایت تعبیر کنید.

تقسیمات زمان در فال قهوه
از نظر تقسیمات زمانی دو روش کلی وجود دارد که با تجربه می توانید روش مناسب برای خود را تشخیص دهید :
۱) لبه فنجان معرف زمان حال , قسمت میانی معرف اینده نزدیک ( کمتر از ۶ ماه ) و ته فنجان معرف اینده دور است.
۲) ته فنجان معرف گذشته , میانه فنجان معرف حال و لبه فنجان نمایانگر اینده است.

معنای تعدادی از نقوشی که در فال قهوه معنای خاص دارند

نقش هایی که دیده می شوند معمولا مفاهیم واضح و مخصوص بخود را حفظ می کنند. به عنوان مثال سکه علامت پول – قیچی نشان دهنده جدایی و اختلاف – قلب علامت روابط عاطفی – کلید سمبل گشایش و غیره.

  • حلقه یا دایره : انجام یک معامله، خواستگاری و نامزدی
  • حلقه هایی که نقطه هایی در میانشان باشد: میل به داشتن فرزند تحقق مییابد
  • آتش بازی: مشاجره، مشکلات شخصی ناگوار
  • مربع: خانه تازه
  • خطوط: سفر، یک پروژه که اگر خط مشخص و واضح باشد به معنای موفقیت آمیز بودن آن است
  • شمع: محقق شدن یک آرزو، دریافت کمکی از ماورا و قابلیت عمل کردن به یک قول
  • اسب سوار: مرد تازه ای در زنگی، اخبار خوش، نامزدی
  • گربه: یک شخص دمدمی مزاج (اگر سفید باشد خوب و اگر سیاه باشد بد است)
  • صلیب: پیروزی در یک کار سخت
  • نردبام: موفقیت اجتماعی، ترقی، تغییر
  • پنجره باز: یک شکست خوش عاقبت
  • طاووس: شکوه و جلال، تجمل، چیزی که موجب افتخار شود
  • پروانه: بوالهوسی
  • ماهی: پولی که میزان آن متناسب با اندازه ماهی است
  • پرنده: خبر خوش
  • موش(صحرایی): دزدی

گردآوری: سوسا - فال قهوه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد