mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

11 ماده غذایی ضد سرطان

چه مواد طبیعی وجود دارند که با خوردن آنها امکان ابتلا به سرطان کاهش می یابد؟ با این مطلب همراه باشید که با تعدادی از این مواد آشنا شوید

  

مغزهای آجیل و خشکبار: یعی کنید این مغز ها را به غذا های خود بخصوص سالاد ها اضافه کنید.آجیل و خشکبار سرشار از سلنیوم است. سلنیوم ماده معدنی است که باعث مرگ سلولهای سرطانی می شود و به سلولها در تعمیر DNA خود کمک می کند. مطالعات نشان دهنده ی این واقعیت است که سرعت پیشرفت بیماری  سرطان پروستات در افرادی که  خون آنها حاوی بالاترین حد سلنیوم بوده نسبت به افرادی با سلنیوم پایین، در طول ۱۳ سال ۴۸ درصد کاهش یافته است. ۲۰۰ میلی گرم سلنیوم در روز خطر ابتلا به سرطان پروستات تا ۶۸ درصد، سرطان کلورکتال تا ۵۸ درصد، سرطان ریه تا ۴۶ درصد و به طور کلی مرگ ناشی از انواع سرطان را تا ۳۹ درصد کاهش خواهد داد.


هویج مانند یک آفت کش طبیعی عمل می‌کند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود. زنانی که روزانه یک عدد هویج مصرف می‌کنند 5 تا 8 بار کمتر از سایر افراد به این سرطان مبتلا می شوند. هویج به دلیل اینکه دارای کارتنوئید که یک نوع آنتی اکسیدان موجود در گیاهان است می تواند در پیشگیری از انواع سرطان ها به ویژه سرطان ریه مؤثر باشد.البته فلفل رنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست.


 کلم بروکلی حاوی ماده ای بنام سولفورافان ( SULFORAPHANE ) است که در کاهش تعداد ،اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری موثر است. در نتیجه از ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان سینه، معده ، روده بزرگ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند.بروکلی، یک گیاه بسیار مفید ضد سرطان است که مصرف آن بسیار توصیه می شود. اما باید توجه کنید که امواج مایکروویو ۹۷ درصد خاصیت ضد سرطانی کلم بروکلی را از بین می برد، پس سعی کنید آن را به صورت بخارپز و یا در سالاد و سوپ مصرف کنید.


میوه ی کیوی: این میوه همچون نارنجکی دربرابر سلول های سرطانی است.کیوی حاوی مقادیربسیار زیادی ویتامین C، ویتامین E، لوتئین، مس و خاصیت آنتی اکسیدانی است.فیبرغذایی موجود در کیوی برای درمان بیماری‌هایی مثل دیابت از طریق کنترل سطح قند خون مفید است. مصرف کیوی همچنین از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می‌کند و مقدار فیبر بالای آن مقدار سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.


زغال اخته: زغال اخته حاوی آنتی اکسیدان است، میزان آنتی اکسیدان در این میوه آنقدر زیاد است که کپسول آنتی اکسیدان نام گرفته است همانطور که مطلع هستید آنتی اکسیدان عاملی برای مبارزه با سرطان است.آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن رادیکالهای آزاد نقش بسیار زیادی دارند. رادیکال های آزاد، ترکیبات ناپایداری هستند که منجر به آسیب رساندن به سلولها و بروز سرطان می شوند.

گوشت ماهی: تا می توانید مصرف گوشت ماهی را در برنامه ی غذایی تان افزایش دهید.بر اساس آخرین  تحقیقات انجام شده در کشور استرالیا خطر ابتلا به سرطان خون، در افرادی که در هفته چهار وعده و یا بیشتر ماهی مصرف می کنند به یک سوم کاهش می یابد. همچنین مصرف ماهی های چرب از جمله سالمون، ساردین، تن، حلزون، میگو و … با کاهش سرطان اندومتر در خانمها نسبت مستقیم دارد. اینجاست که به فواید شگفت انگیز امگا ۳ بروز می کند.

فلفل قرمز (چیلی)
کپسایسیم موجود در فلفل چیلی که طعم تند و تیز آن مربوط به این ترکیب شیمیایی است، باعث مرگ سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش آن می شود. همچنین این ماده سرشار از ویتامین C است. اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مقدار توصیه شده برای مصرف فلفل چیلی وجود ندارد

پیازچه: سعی کنید در سالاد هایتان از پیازچه استفاده کنید.این ماده از بدن شما در برابر سرطان پروستات محافظت می کند . این تأثیر زمانی شدت می یابد که به صورت خام و یا نیم پز مصرف شود. سعی کنید تره فرنگی، پیازچه، پیاز و موسیر را هیچگاه فراموش نکنید.

کلم ترش : سعی کنید کلم ترش را به رژیم غذاییتان اضافه کنید .کلم ترش به کلم رنده شده و آب پز با سرکه گفته می شود. فرایند تخمیر درگیر در ساخت کلم ترش ترکیبات ضد سرطانی در آن ایجاد می کند. برای کاهش نمک موجود در کلم ترش نیز می توانید قبل از خوردن، آن را بشوئید.

چای سبز: یکی از بهترین نوشیدنی‌های گرم است.
چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و  که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. تحقیقات انجام شده نشان داده که چای سبز در جلوگیری از سرطان سینه در مراحل اولیه ی رشد و پیشرفت نقش به سزایی دارد.چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است.محققان اعلام کردند مصرف چای سبز از ابتلا به بیماری های ایمنی خودکار بدن جلوگیری می کند.مصرف چای سبز علاوه بر مؤثر بودن در کاهش ابتلا به سرطان، باعث محافظت افراد در برابر بیماری های ایمنی خودکار بدن می شود. چای سبز از گسترش آنتی ژن هایی که می توانند موجب تحریک ایمنی بدن شوند جلوگیری می کند.

مرکبات: استفاده از مرکبات یکی از بهترین راهکار های جلوگیری از سرطان است.بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور استرالیا، مصرف روزانه مرکبات، خطر ابتلا به سرطان دهان،گلو و معده را تا ۵۰ درصد کاهش  می دهد.لیمو (مرکبات) میوه ای معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطان است؛ که 10000 بار قوی تر از شیمی درمانی است.طعم آن شیرین و لذت بخش است و فاقد اثرات وحشتناک شیمی درمانی است. عجیب نیست این همه فایده؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد