mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

اشکال موجود در فال قهوه

فال قهوه یکی از روشها پرطرفدار فال‌گیری و پیشگویی با استفاده از ته‌مانده قهوه نوشیده شده است. معمولاً برای این کار از قهوه ترک استفاده می‌کنند.

فال‌گیری با قهوه در کشورها و مناطق جهان رسم و راه گوناگونی دارد ولی عموما به این ترتیب است که بخش بیشتر مایع قهوه را می‌نوشند و مخلوط غلیظی از قهوه و آب در ته فنجان می ماند. فنجان را روی نعلبکی بر می‌گردانند. پس از مدتی آن را بر می‌دارند و فالگیر به شکل‌هایی که در ته فنجان درست شده نگاه می‌کند و با اشاره به شکل‌ها که آن‌ها را به انسان و حیوان و درخت و چیزهای دیگر تشبیه می‌کند نکاتی را در مورد زندگی و گذشته و حال و آینده کسی که قهوه را خورده بیان می‌کند.

 

 

طریقه درست کردن قهوه


به اندازه هر نفر یک قاشق پر مربا خوری قهوه در قهوه جوش ریخته و به اندازه هر یک قاشق قهوه یک فنجان قهوه،آب، و به اندازه هر تعداد قاشق نصف آن شکر اضافه می کنیم.

خوب هم می زنیم و روی آتش می گذاریم با حرارت کاملا ملایم و چند بار آن را بهم می زنیم تا کف بالای آن جمع شود به این کف (خامه قهوه) می گویند در این لحظه قهوه جوش را از روی آتش بر می داریم و طوری در فنجان ها می ریزیم که بطور یکسان در تمام فنجان ها خامه قهوه هم ریخته شود.

 
طریقه فال گیری

قهوه را بنوشید ولی بگذارید دُرد آن در ته فنجان باقی بماند؛نعلبکی را روی آن گذاشته با دو دست سریعا به طرف خود برگردانده و روی میز بگذارید و تامل کنید تا کمی خشک و ثابت شود،سپس فنجان را برداشته تصاویر و سمبلها و نشانه های موجود در آن را شناسایی کرده و مطابق اشکال موجود در سایت پرشین فال شرح داده شود.البته شکلهای موجود در قهوه خیلی دقیق و روشن نیستند ولی بیننده پرتجربه به راحتی می تواند تشابه آنها را با اشکال موجود در سایت تشخیص دهد.


برای گرفتن فال قهوه ابتدا باید نیت کنید و پس از نوشیدن قهوه نعلبکی را روی فنجان گذاشته و آرام از سمت قلبتان برگردانید به حالت برگشته برای مدت چند دقیقه کناری بگذارید. چند دقیقه بعد فال شما ظاهر می شود. شما می توانید ازروی فنجان یا نعلبکی فال قهوه خود را بخوانید. فنجان را روی دست راست خود بگیرید با قطر فرضی آنرا به ۴ بخش مساوی مانند شکل زیر تقسیم کنید حال هر تکه شامل علائم نمادینی است که می توانید آنها را با سمبلهای مصور این سایت تعبیر کنید.


قدرت و تأثیر اشکال  موجود در فنجان فال                                                                 

اشکال بالای خط به خوبی و اشکال پایین خط به بدی اشاره دارند.

معنای اشکال بالایی خط قوی تر است.                                   

اشکال پایین خط میانی،از نظر قدرت تأثیر کمی دارند.

اشکال سمت راست به خوبی و اشکال سمت چپ به بدی و شر معنی می شود.

پشت سر هم بودن اشکالی که به خوبی اشاره دارد،به خوبی،پشت سر هم بودن اشکالی که به بدی اشاره دارد به بدی دلالت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد