mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

بهتـرین راه بستن منـافذ باز پوست

برای باز کردن منافـذ باز در ابتدا باید بخور آب گرم بدهید . ساده ترین راه ممکن این است که درون یک ظرف، آب گرم ریخته و صورت خود را در معرض بخار خارج شده از سطح ظرف قرار داده سپس سر خود را با حوله ای پوشانده تا بخار آب بیشتـری به صورت شما برخورد کند و هدر نرود...

کوچک یا بزرگ کردن منافذ پوست بستگی به دو عامل زیر دارد :

۱) باز کردن منافـذ بر اساس نوع پوست برای زدودن و از بین بردن دانـه های سر سیاه و  هر گونه آلودگی و جرم.

۲) بستن  منافـذ باز و نمایان ، که به پوست ظاهری ناهمـوار و خشن داده اند .

اعمال موارد فوق منافـذ را محو تر و در نتیجه پوست صورتتان را صاف و یکدست و لطیف تر میکند .


برای باز کردن منافـذ باز در ابتدا باید بخور آب گرم بدهید . ساده ترین راه ممکن این است که درون یک ظرف، آب گرم ریخته و صورت خود را در معرض بخار خارج شده از سطح ظرف قرار داده سپس سر خود را با حوله ای پوشانده تا بخار آب بیشتـری به صورت شما برخورد کند و هدر نرود . پس از گذشت چند دقیقه کـه همه ی بخار به پوست صورتتـان نفوذ کرد منافذ پوست به اندازه ی کافی باز شده و در نتیجه دانه های سر سیـاه و آلودگی هایی که باعث مسدود شـدن پوست شده اند خارج می شوند .

اکنون موقع آن است که پوست خود را با یک اسکراب لایه بردار ملایم ماسـاژ داده تا بقیه ی جرم های موجود نیز از بیـن بروند و در انتها صورت خود را با آب سرد شستشو دهید .

هیچگاه دانه های سر سیاه صورتتـان را فشار ندهید چرا که این امر دردنـاک ،  به پوست شما آسیب وارد ساخته و در نتیجه روی آن جای زخم و اسکار بر جا باقی خواهد گذاشت.


برای باز و مسدود کردن منافـذ راههای معمول دیگری هم وجود دارد از جمله :

- استفاده از ماسکهای سم زدایی ( که به راحتی در هر داروخانه ای یافت می شود )

- استفاده از نوار چسب هایی که دانه های سر سیاه روی بینی را میزدایند . ( مگر اینکه پوست بسیار حساسی داشته باشید )

- به چشمه های آب گرم رفته و از یک ماساژور متخصص بخواهید تاصورتتان را ماساژ دهد . این راه با وجـود پرهزینه بودنش، سازگار با انـواع پوست می باشد .


لایه برداری مرتب پوست باعث صاف و یکدست شدن پوست شما میگردد . صورت خود را روزی دو بار شسته و آنرا  پـاک و تمیز نگه دارید . همچنان در صورت نیاز  هفته ای یک بار بخور آب گرم بدهید .

ژنتیک و تغییرات هورمونی نیز از عوامل باز بودن منافـذ،  که باعث خشن و ناهموار بودن پوست می گردند ، می باشند ، اما این امر نباید منجر به دلسرد و مایوس شدن شما گردد.

برای بستن منافـذ ، پوست صورت خود را مرتب با یک شستشوگر ملایم شتشو دهید .

همچنین اگر میخواهید از شر سلول های مرده ای که پوستتان را خشن کرده اند خلاص شوید ، از یک لایه بردار مناسب استفاده کنید.

کانسیلر و کرم پودر هایی ، نیز هستند که   منافذ  را پوشانده و در نتیجه به پوست ظاهری یکدست و صاف میدهند . تجهیزات مربوط به میکرودرم ابریشن که بـدون نسخه ی پزشک در دسترس همگان قراردارد نیز روش مناسبی در جهت صاف کردن پوست می باشد .

در هنگام مراجعه به سالن زیبایی ،  از ماساژور متخصص بخواهید تا توجه بیشتری روی منافذ پوستتان داشته و واز محصولاتی استفاده کند که علاوه بر بسته شدن آنها ، با نوع پوستتان نیز سازگار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد