mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

5 ماده غذایی برای لاغر شدن

اگر به دنبال وزن ایده‌آل هستید و می‌خواهید خوش تیپ باشید این مطلب به دردتان می‌خورد. باید بدانید برخی از مواد غذایی می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند. 

ماست

ماست از غنی ترین محصولاتی است که از لبنیات به دست می آید. این محصول سبک سرشار از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منجر به کاهش سرعت در افزایش وزن می شود.

گریپ فروت

در میان تمامی خوردنی‌ها، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هایی است که منجر کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود. البته تاثیر این میوه بر روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده است. افرادی که وعده غذایی خود را با نصف یک گریپ فروت شروع می‌کنند، به مراتب بهتر و بیشتر از سایرین وزن کم می‌کنند.

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون در هنگام پخت برخی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثر است. در روغن زیتون یک ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید وجود دارد که در صورتی که به همراه غذا خورده شود، طی یک عملیات پیچیده‌ی شیمیایی، مغز شما را فریب می‌دهد. نهایتاً شما تصور می‌کنید که سیر شده‌اید و غذا خوردن را متوقف می‌کنید.

غلات سبوس دار

از این به بعد خوردن غلات معمولی را متوقف کرده و غلات سبوس دار را به جای آنها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند. برنج، جو ی خرد شده، انواع حبوبات و غلات به همراه سبوس، نان گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

فلفل قرمز

اضافه کردن مقداری فلفل، نه تنها طعم غذای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به تاثیر در عادت تغذیه و کاهش وزن شما نیز می‌شود. مقداری فلفل هندی و یا فلفل قرمز می‌تواند در انجام این امر موثر باشد. فلفل‌های قرمز ماده‌ای به نام کپسایسین را شامل می‌شوند که باعث کم اشتهایی و همچنین خوردن غذای کمتر می‌گردند. خوردن فلفل شیرین نیز می‌تواند تا حدی به این امر کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد