mahkia

اصول زیبایی

mahkia

اصول زیبایی

خواص زیبایی بخش عسل

خواص دارویی عسل حتی قرن ها پیش نیز مورد بحث بوده و از عسل بعنوان یک داروی شفابخش طبیعی یاد شده است ، اما یکی دیگر از خواص کمتر شناخته شده عسل در زیبایی بخشی به پوست است …

خواص زیبایی بخشی عسل :

به نوشته «Readers Digest» عسل خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی دارد و سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان است و تاثیر مشابه پراکسیدهیدروژن دارد. بنابراین عسل، به پوست کمک می کند تا منافذ بدون خشک شدن پوست جمع شود.

عسل، رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند و رطوبت از دست رفته را جایگزین می کند. عسل یکی از بهترین درمان ها برای رفع خشکی پوست است.

عسل التهاب همراه عفونت های قارچی پوست را کاهش می دهد و آن را کاملا از بین می برد. همچنین التهاب ایجاد شده بر اثر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

ویروس تبخال و جوش های پوستی کودکان را درمان می کند.

پوست و سلول های خشک و مرده را از بین می برد و از آن جا که ماده تحریک کننده ندارد برای همه نوع پوست مفید است.

علاوه بر این که عسل یک پاک کننده قوی است، بریدگی، عفونت قارچ پا و ورم ملتحمه چشم را نیز درمان می کند.

ماسک عسل و دارچین یکی از بهترین و موثرترین ماسک های ضدپیری است. به مرور زمان، لکه ها به خصوص لکه های ناشی از سوختگی را کاهش می دهد و پوست را سفت و نرم می کند.


طریقه استفاده عسل در ماسکهای زیبایی

ماسکهای زیبایی برای پاک کردن پوست و تقویت استفاده می شود.شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید . منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست . بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد . معمولا در دستور ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می شود ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می ماند ، شما را وسوسه می کند تا باز هم از آن استفاده کنید . اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می شوند . چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید . همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید . اگر ماسک بعد از 20-15 دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید . مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید ، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید . شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد